> CucuTokMat: Dunia hampir kiamat.

Dunia hampir kiamat.

assalammualaikum y'olsss..


hari nie aku nak share sumething dengan korang semua. ini adalah sedikit sebanyak pemngetahuan untuk semua khususnya orang beragama ISLAM. korang percaya pada qada dan qadar kan ?? mesti la kan. itu salah satu dari rukun iman kita. sebagai umat Islam kita wajib mempercayai kelima lima rukun islam tersebut yang telah ditetakan oleh Allah s.w.t.


sedang aku dok mengonline laman sosial yang kian fofular nie terbaca status salah seorang friends aku yang berbunyi begini :


Assalamualaikum...kepada org yg beragama ISLAM.Hari selasa lepas, pakarmeteorologi dari Rusia mendapati sesuatu bunyi ganjil seperti ngauman raksasa dari bawah Mantel bumi.Menurut para ulama,kemungkinan besar itu suara DAJJAL yg berusaha untuk naik kemuka bumi.Oleh itu,kita disuruh sentiasa tidak berhenti ...AZAN dan SOLAT....Sesiapa ......yg terbaca atau membaca ini tlong sebarkan kepada 10 umat Islam:

(maaf laptop aku tak ley nak print screen sebab keyboard problem sikit)


tersentap aku bila baca status dia. kemungkinan untuk mempercayai khabar angin nie adalah 50-50. namun, seperti yang sedia maklum sebelum ini saintis saintis yang hebat ada membuat ramalan bahawa dunia akan kiamat pada 2012. namun kita sebagai umat islam tak buleh mempercayai nya 100% kerana hanya Tuhan yang Maha Esa sahaja yang tahu apa yang bakal berlaku. kita sebagai manusia hanya mampu merancang dan Tuhan yang menentukannya. kita buleh mengambil kajian dari saintis saintis ini untuk muhasabah diri sendiri agar buleh menjadi seorang yang lebih baik dari dahulu.


oke lepas aku dah lesu main fb nie aku saje saje la bukak FACEBLOG. dan dari situ aku dapat maklumat lagi tentang kejadian seumpama di atas.  jantung aku menjadi berdebar debar bila membaca entri di blog tersebut. terasa diri ini jahil di kalangan umat islam. terasa diri telah tersesat jauh. subhanaallah.........




nak tau dengan lebih lanjut maklumat yang aku cerita ni KLIK SINI ----- > MAKLUMAT PENTING !!


p/s : sebagai umat Islam sama sama la kita muhasabah diri sendiri sebelum dunia nie hancur dengan kekuasaanNYA. yang kaya jadi semakin kaya yang miskin terus ditindas. manusia hanya mampu merancang Tuhan yang menentukannya.






~ s e k i a n  W a r k a h  C i k  E p a l  H i j a u ~


TERIMA KASIH DAUN KELADI, SUDAH BACA DATANG LA LAGI ! =)

3 comments:

ZACK ENTRY said...

info mengenai suara tu, dari zaman sekolah dah dengar dah..7 8 tahun yang lepas kot..


dari dulu ustaz dah kata, dunia memang nak kiamat..tapi sampai sekarang manusia masih leka..

CucuTokMat (^^,) said...

zack : betul tuh. manusia terlalu asyik dengan kemewahan di dunia sampaikan terlupa pada hari yang akan datang iaitu ketika di penghujung hari. subhanaalllahhh......

Unknown said...

salam,,
pda pembaca blog keyboardchumell..
Sya disini hanya nk mengingatkan saudara2 y disayangi,,marilah sma2 kita berdoa agar negara2 islam terhindar dari bencana y diturunkan oleh Nya..
adakah fenomena 19 march y dijangka terjadinya bencana besar akn benar2 berlaku,,
tpi ramalan awal tlh benar2 terjadi,,iaitu tsunami di Japan,.
Samalah2 kita mengambil iktibar dari kejadian itu dan terus kukuhkan amalan dan bekalan utk kehidupan y kekal..
sekian..