> CucuTokMat: Duit owh Duit............!

Duit owh Duit............!

Ari nie cuaca agak cantik la jugak…..sentiasa cerah jerr…..rahmat dr allah s.w.t. utk hamba-hamba Nya yang asyik dengan kelalaian duniawi….( dh mcm penceramah bebas cukai plak kaw nie FATYN…..hihi.)

Sebenar nya aku nak cite kat kowg satu kejadian yang menimpa aku tadi…aku dan mak aku pegi round2 kat uptown BANDAR PERDA….nak beli tudung kata nya…..kat ctu de sebuah kedai yang dipanggil LAI LAI....mungkin la kot dulu-dulu apek tauke nie suke duk panggil owg suh masuk kedai die…LAI LAI…! LAI LAI…! Katanya……tu la sbb dh xde idea sgt tercipta la nama kedai tersebut sehingga sekarang KEDAI LAI LAI…..hahaha. (memandai jew kaw nie FATYN…. :p ) tapi,aku bukan la bercerita pasal kedai tuh….ni hah, aku nk citer kat kowg, kat luar kedai tu ade gerai cm kiosk la senang ckp yang jual handphone…adik aku yang bgsu tu die de la berkenan satu handphone kat ctu dan nak beli…oleh sebab aku nie arif la jugak bab2 handphone nk bandingkan adik aku tuh dia mintak la tolong aku tgk okeh kew tak handphone yang die nak beli tuh….

Nak dijadikan cerita sedang aku duk menunggu giliran, depan aku ade la sorang mamat nie…..aku pown dengan tak sengaja terpandang la ke bawah …. ( tengok lantai laa derrr….hihi) aku ternampak la “something” yang menyerupai kertas yang berwarna hijau dan merah….bile aku amati betul2 rupe nya kat kaki mamat tu DUIIITT……!! Aku pown dengan gaya macho la katakan….HAHA.. tegur la mamat tuh ckap duit die jatuh….and then, mamat tuh sekadar tgk and x amik…..bukan duet die la kot….kebetulan ade pakcik terdengar aku tegur mamat tuh….pakcik tuh amik duit tu lalu kasi kat aku… ”amik jew kat kaw….dh xde owg nak ngaku….klu de owg tnye baru kasi…klu tak kaw amik jer…”…mcm tu lah pakcik tuh ckp kat aku…aku dengan muke blurr amik jer duit tu lalu simpan lam poket…..PERRHHH….berderau jantung aku beb….mane tak nye buat nye tuan empunya nampak x pasal2 aku kena belasah…..huhu.

Okeh la….pas dh settle bli handphone kat adik aku tuh, kami pown balik……mase lam keta aku pown belek la balik duit yang aku terjumpe tadi…..MAKK OOOIII….!!! Biar betoi kaw nie FATYN……RM 120 woooo……….!!! Giler bapak…..memang x caye aku dibuat nye…..banyak kot…spe la punye duit nie….x kan la die x perasan duit yang banyak cm tuh ley jatuh….ishh…..serba salah aku di buat nye….nk pulangkan tapi spe tuan nya….xkan nak p repot kat polis kot….terlampau baek la plak kan…hihi. Aku pown simpan jer duet tuh…xtaw la nak guna taw x…klu gune takut x halal la plak….klu x guna rugi la plak…hehehe. :)

Aku harap la tuan punye duit nie menghalal kan lah duit yang aku terjumpe nie…klu tak abis aku kat akhirat nanti….waaaa……! kesimpulannya, kowg klu terjumpe benda yang bukan milik kowg pulangkan la balik kepada tuannya….melainkan la klu kowg memang x taw spe tuannya….macam kes aku nie…dh terjumpe kat tempat awam….mane la aku taw spe punye duit….aku tnye kat mamat tuh die pown x ngaku…so bukan die punye la…….pape pown thanks la kpd tuan punye duet tuh kerana sudi menjatuhkan duit beliau dengan begitu banyak sekali…..len kali buat la lagi…HAHA…harap2 la tuan tuh anggap nie sebagai sedekah….huhu



Duit Owh Duit......................!! :)


TERIMA KASIH DAUN KELADI, SUDAH BACA DATANG LA LAGI ! =)

0 comments: