> CucuTokMat: 18 nOv 2010~~~

18 nOv 2010~~~

hye dear,.....sori la aku lame x mengupdate blog kesygn aku nie..al maklum la kn rye qurban bru2 nie...blik kg la jwab nye...hihi. :) sblum trlmbt aku nk wish kt sume "SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA".....taun nie aku clbrate aid aidiladha kt kmpung ayah aku kt Nibong Tebal, Pulau Pinang...best blik kg nie...sedare penuh satu umah....gan bdak kcik byk...fuhh...pnat jugak nk melayan kerenah diorg nie...
k la aku bkn nye nk brcerita ttg ari rye nie....sbnrnye aku nk kongsi gan korang about one fact nie...bru2 nie aku de la trbce satu paper mengatakan "RAKYAT MALAYSIA PALING BYK MENGALAMI OBESITI....!!!"
huh, wat???? OMG...! setau mne aku taw malaysia is the most country rich food.....tp xtaw la plak smpai dpat tittle "COUNTRY OF OBESITI"...hihi. (ok la tu...book of record wat...hahhaha.) setelah brpecah otak memikirkan ape nk wat gan prob nie... (cewahh...dh mcm ala-ala PM lak...hihi. :p ) aku dh mendpat idea cm ne nk kurangkn berat bdn nie...biase la bro abeh raye nie mkn dging byk kot....hahhahah. hope dpat tlg korg la erk yg gah mencari petua2 nk melangsingkan bdan nie.....~~~

PETUA KURUSKAN BADAN.... (ikut cara saya..hehhehe :) )


  1. sediakan 2 biji limau nipis @ limau kasturi tiap ari,perah kan airnya ke dlm gelas yang berisi dgn air sejuk, msukkan kedlm peti sejuk. setelah itu bolehlah dijadikan air minumanstiap kali slpas lucnh @ dinner.diikuti dgn senaman ringan.amalkan meminum nya selama sebulan,berat bdn anda akan beransur kurang.
  2. ambil 3sudu serbuk teh cinadan rendam dalm air. tapis dan cmpurkan dgn air perahan limau nipis.amalkan meminumnya 2kali sehari iaitu sblum sarapan dan sblum tido.
  3. air asam jawa dpat mengurangkan berat bdn anda.ambil sebuku asam jawa,rmas ke dlm air sebyk segelas.msukkan ke dlm peti sejuk,anda jadikan minuman slpas lunch @ dinner.amalkan setiap hari anda akan dpati tubuh anda akan brtambah segar dan langsing.
  4. selepas mkn amal kan minum teh hijau @ teh cina tmbah dgn serbuk kayu manis @ madu.
  5. utk mngelakkan bdn gemuk slpas bersalin, ambil 5 halia bara (halia cina) ,10 biji lada itam, 30 ekor ikan bilis.tumbuk kesemua shingga lumat.perahkan air limau nipis.dan makan lah dgn nasi panas wktu pg dan mlm, tiap ari semasa brpantang.
  6. ambil sedikit kapur mkn dan sebiji limau purut yg tlah diperah jusnya,dicampur dan digaul sebati.amalkan sapu disekeliling perut biar kn kering sehingga pg.
  7. ambil limau nipis yg dicmpur dgn teh tanpa gula utk tiap-tiap ari kemudian diminum. amalkan meminum air ini dan insyallah perut anda yg buncit akan kembali kempis...
  8. ambil air limau nipis dan cmpur dgn kapur sirih.lumurkan dan sapukan dekat perut.amalkan setiap mlm.
  9. IMPORTANT...!!!! minum 8 gelas air suam setiap ari ok...!! :)
  10. JGN mengambil minuman berais atau bergas...(nnt sia-sia je diet korang)
  11. kurang kan pengmbilan garam dan gula kerana garam dan gula mengandungi kalori yg tggi..


SeLaMaT mEnCuBa................!! :)


TERIMA KASIH DAUN KELADI, SUDAH BACA DATANG LA LAGI ! =)

0 comments: